Embellishment & Silicone mold - הכנת קישוטים שונים


תבניות סיליקון מאפשרות יצירת קישוטים שונים בצורה פשוטה ומדויקת ועם חומרים שונים. הרעיון הוא למלא את החללים שבתבנית עם חומר ולהמתין שהוא יתקשה מעט. החומר יקבל את צורת התבנית 1 ל- 1. תבניות סיליקון נשמרות 20 שנה כאשר הן מאוחסנות כראוי (כנ"ל לגבי תבניות העשויות מלטקס וגומי). באופן כללי, סיליקון אינו נדבק לשום דבר ושום דבר לא ידבק בו ולכן קל מאוד לשחרר את המוצר המוגמר מהתבנית. קיימות בשוק תבניות סיליקון לאפייה, להכנת נרות שעווה, Casting Resin, שוקולד, מרציפן, חימר ואחרים. אני משתמשת בתבניות אלו עם חימר המתייבש באוויר וצובעת את הקישוטים בצבעים שונים שאפרט עליהם בהמשך הפוסט.


את כל תבניות הסיליקון אני רוכשת מאלי אקספרס ורובם איכותיים ונוחים לעבודה. אני חייבת לציין שככל שהתבנית עמוקה יותר, המוצר המוגמר מוצלח יותר. מניסיון, לא מומלץ לרכוש את התבניות בהן השקעים למילוי קטנים וצרים משום שקשה להוציא את החומר מבלי שהוא יתפרק.
בתמונות התבניות להלן סימנתי ב- X את התבניות שאינן מומלצות:






חימר לשימוש עם תבניות הסיליקון:

Creative Paperclay for Modeling Compound
קיימים סוגים שונים של חימר המתייבש באוויר ואינו מצריך אפייה בחום כדי להתקשות. אני משתמשת בחימר הנ"ל כי הוא נוח לעיבוד ממש כמו פלסטלינה, הוא רך ואינו מתפורר, ללא ריח וניתן לצביעה לאחר שהוא מתייבש. מאחר והוא מתייבש באוויר מומלץ לשמור אותו בשקית ניילון אטומה כאשר לא משתמשים בו. זמן הייבוש תלוי בעובי ובכמות החימר בו אתם משתמשים.


יש למלא את כל החריצים והשקעים של התבנית עם החימר, להחליק וליישר את החלק החיצוני ככל שניתן. אפשר להוציא את החימר מהתבנית לאחר כמה דקות ולהניח במקום ישר עד לייבוש מלא.


גם באלי אקספרס אפשר למצוא חימר המתייבש באוויר במחיר זול Soft Clay Lightweight Modeling Air Dry.
החימר מתייבש תוך 24 שעות וקיים במגוון צבעים. החומר רך אך מתפורר בזמן העבודה ואחרי הייבוש הוא הופך לחומר המזכיר קלקר, בניגוד לחימר הראשון שהזכרתי המזכיר סוג של אבן או גבס שהתקשה.


צבעים המתאימים לשימוש עם חימר:

למעשה, כל צבע אקריליק מתאים לצביעת קישוטים או כצבע בסיס, כמו גם ג'סו לבן או שחור אשר גם שומר ומחזק קישוטים מכל סוג של חומר וגם משמש כצבע בסיס מעליו תוכלו למרוח כל סוג של משחה מתכתית (ראו בהמשך הפוסט).

Prima - Finnabair - Art Alchemy - Sparks Acrylic Paint
מבחר צבעי אקריליק מתכתיים המתייבשים מהר ושכבת צבע דקה מספיקה בהחלט לכיסוי מלא. כל צנצנת צבע מכילה 1.7 גרם צבע נוזלי  והוא בטיחותי, אינו רעיל, ומושלם לשימוש אומנותי ודקורטיבי. בסדרה זו קיימים גם צבעים מתכתיים הנקראים Opal Magic וצבעם משתנה על פי גוון הרקע בו תשתמשו.


משחות המתאימים לצביעת קישוטים שונים:

Nuvo Embellishment Mousse
מוס הקישוטים של Nuvo מושלם להדגשת יצירות האומנות שלכם בגוונים מתכתיים חלקים ופיגמנטיים מאוד. המוס אידיאלי לשימוש עם שבלונות או בלעדיהם, רב תכליתי, מוסיף ברק ואפקט זוהר ייחודי לפרויקטים שונים. ניתן להשתמש בו על גבי עץ, נייר, פלסטיק, חימר ועוד, אפשר גם לערבב את המוס עם מים לצביעה על נייר. המוס זמין במגוון צבעים, הוא מתייבש מהר על כל קישוט וזהו היתרון שלו, אבל באותה המידה זהו גם החיסרון שלו. כל משחות המוס שרכשתי התייבשו תוך כמה חודשים ולא ניתן היה להשתמש בהם יותר. קצת בדקתי ברשת על נושא זה ומצאתי שהמותג ישלח לכם מוצרים חדשים אם תפנו אליהם, ובנוסף הם יצרו מגוון חדש העשויים מפורמולה חדשה. באופן אישי לא ניסיתי את שני אלה ובכל מקרה אני לגמרי לא ממליצה על מוצר זה. אם בכל זאת החלטתם לנסות להלן מספר סרטוני וידאו מומלצים:


Prima Marketing Art Alchemy- Wax
משחה מטאלית העשויה משעוות דבורים ולכן אינה מתייבשת (במידה והיא בכל זאת תתייבש אפשר לחמם עם אקדח חום והיא תחזור למצב שמיש) אשר תהפוך את יצירות האמנות שלכם לאוצר אמיתי תוך הוספת גימור מדהים ועשיר דמוי מתכת לרוב המשטחים והאלמנטים. אני מאוד אוהבת את המשחות הללו.


Metallic Lustre - Iced Expresso
את המשחה הזו של חברת DecoArt רכשתי בבליטסי כשעוד היו משלוחים לארץ, לדעתי אפשר להשיג חלק מהצבעים באמזון. המשחה עשויה משעווה על בסיס מים והיא נותנת גוון מתכתי, קבוע ואטום. המשחה מתייבשת במהירות ואם תרצו לנקות משהו שעשיתם בטעות תוכלו לעשות זאת עם מים וסבון. הגוון אייס אספרסו מאוד מיוחד ויפה.


Prima - Memory Hardware - Artisan Powder
הפרויקטים שלכם יתעוררו לחיים עם מראה ייחודי כשתשתמשו באבקת Mesdames Merlot Artisian. אבקה צבעונית משובחת זו נהדרת לחשיפת מרקמים, סדקים ופרטים אחרים בכל פרויקט. ניתן להשתמש בו על עץ, חימר, נייר ועוד כדי ליצור מראה וינטג'. אפשר לערבב אותו עם חומרים ומדיומים שונים או עם מים כדי ליצור אפקטים מעניינים. מאחר והאבקה מטבעה יבשה היא תישמר לכם לאורך זמן רב.
צפו בסרטוני הוידאו להלן:



מסגרות לתמונות שקישטתי:


אפשר להשתמש בקישוטים מוכנים אחרים (הכל מאלי אקספרס) לצביעה: