Sizzix Big Shot - מכשיר ומוצרים נילווים

Sizzix Big Shot הוא מכשיר נהדר לחיתוך מדויק של נייר/ בריסטולים/ בדים ועוד, הוא גם מאפשר יצירת אפקט הבלטה. כמובן שאת כל אלה ניתן לעשות בשימוש עם תבניות חיתוך בצורות שונות כמו גם תבניות הבלטה. 
אני מאוד אוהבת את המכשיר הזה, הוא שינה אצלי המון בכל הנוגע ליצירה והוא בהחלט הופך את העבודה לקלה יותר. כדאי לקחת בחשבון שמרגע שרכשתם את המכשיר תצטרכו לרכוש מוצרים נילווים לשימוש במכשיר וכמובן לרכוש תבניות שונות. קיימים כמה סוגים של מכשירי חיתוך והבלטה אבל ה- Big Shot הוא הפופולרי יותר, איתו ניתן להשתמש גם עם תבניות של חברות ומותגים אחרים. רכישת מוצרים באמצעות אתר Sizzix אפשרית רק עם חברת שילוח לארץ ולכן אני רוכשת מחנויות אשר שולחות לארץ.


ניתן לרכוש את המכשיר בארץ בחנות מימס (נכון לרגע כתיבת הפוסט המחיר 670 ש"ח) והוא כולל גם ערכת מתחילים. לצפייה בסרטון הדרכה בשפה העברית - "ביגשוט מכשיר חיתוך ידני BIG SHOT MACHINE" של מימס.
אני בחרתי לרכוש את המכשיר באמזון אנגליה בגלל ההבדל המשמעותי במחיר (לאחר תוספת עבור משלוח שילמתי 131 דולר, כ- 465 ש"ח). הרכישה דרך אמזון מאוד נוחה משום שניתן לראות בדיוק כמה תשלמו (כולל מיסים ומשלוח) ואף פעם אין הפתעות לא נעימות של תוספת תשלום בזמן הגעת המוצר לארץ. המשלוח הגיע אלי עד לבית לאחר 9 ימים בדיוק, וחודש ימים לאחר מכן נתבשרתי כי חשבוני זוכה ב- 18 דולר עקב דמי ייצוא מופחתים על המוצר, כך שבשורה התחתונה, שילמתי 407 ש"ח.

ברכישת המוצר Sizzix Big Shot Machine Only by Ellison, White/Grey תקבלו את המכשיר, שני לוחות אקריליק שקופים בגודל סטנדרטי ופלטפורמה רב - תכליתית מורחבת (Extended - הארוכה יותר).
לוחות האקריליק והפלטפורמה הם שני מוצרים נילווים שאי אפשר לעבוד בלעדיהם, אך תוכלו להתחיל לעבוד אתם אם יש לכם תבניות חיתוך ו/או הבלטה.
עוד על מכונות החיתוך של Sizzix, צפו בסרטון הוידאו Sizzix: Discover the Big Shot


ה- Sizzix Extended Multi-Purpose Platform נועדה לשימוש עם תבניות דקות (Thinlits). במידה ויש ברשותכם תבניות Bigz Die (ראו תמונה), אין צורך להשתמש בפלטפורמה הרב-תכליתית. הפלטפורמה עשויה משלושה חלקים ובכל חלק תמצאו הסברים לשימוש (חיתוך או הבלטה וכד'). סרטון וידאו זה יעזור לכם להבין את דרך השימוש בפלטפורמה. הפלטפורמה הרב-תכליתית קיימת גם בגודל סטנדרטי (22.5X15.5 ס"מ), אני חושבת שהרבה יותר נוח להשתמש בה כי רוב התבניות קטנות והפלטפורמה הארוכה מסרבלת את העבודה.   
לרכישה - Sizzix MULTIPURPOSE PLATFORM STANDARD - מחיר 29.99 דולר




Sizzix Standard Cutting Pad הם לוחות אקריליק אשר קיימים בגודל סטנדרטי, צבעוניים או ארוכים יותר. שני לוחות אלו הם פריטי חובה לשימוש במכשיר.
סרטון וידאו - סוגי Sizzix cutting pads
בעת השימוש, חשוב מאוד לשנות צדדים וכיוונים של הלוחות ולהניח את התבניות במקומות שונים על מנת לשמור את הלוחות ישרים ולא מעוותים.
סרטון וידאו - איך לשמור שלוחות האקריליק יישארו ישרים.

ואחרי שכיסינו את הפריטים אותם תקבלו ברכישת המכשיר, אפשר לעבור לפריטים נילווים אחרים אשר רכשתי בחנויות אונליין כמו Amazon, Blitsy, Scrapbook ו- Simon Says Stamp.

Sizzix BIGkick/Big Shot/Vagabond Magnetic Platform - מחיר 30.79 דולר
הפלטפורמה המגנטית שלי היא בגודל סטנדרטי (22.5X15.5 ס"מ) בעיקר בגלל המחיר הגבוה של המורחבת. אני בהחלט מסתפקת בה ואין לי צורך בפלטה המורחבת. הפלטה מאפשרת חיתוך מדויק במקום ספציפי על גבי הנייר. היא אינה פריט חובה, אפשר להשתמש בפלטה הרב תכליתית ולהצמיד את התבנית עם נייר דבק כדי שהיא לא תזוז. הפלטה נוצרה במיוחד לתבניות Thinlits ו- Framelits שמגיעות בד"כ עם חותמות מתאימות, כך שאחרי שמחתימים על הנייר אפשר להניח מעל את התבנית המתאימה ולחתוך.
סרטון לצפייה - How to Use Sizzix Magnetic Platform with Big Shot


תבניות רבות מגיעות עם סימני קיפול ולעיתים המכשיר חותך גם את החלקים האלה. ה- Crease Pad נועד למנוע זאת. להבנת הייעוד ודרך השימוש - סרטון הסבר - Die Cutting with the Sizzix Crease Pad.


Sizzix Precision Base Plate for Wafer-Thin Dies - מחיר 15.39 דולר
מיועד לשימוש בתבניות עם חיתוכים קטנים ועדינים כדי לא לקרוע את הנייר בזמן החיתוך. מרגע שמתחילים להשתמש במוצר עם התבניות, רצוי להמשיך את השימוש בו עם אותן התבניות. אין להשתמש במוצר מעל הפלטה המגנטית, אלא רק מעל הפלטה הרב תכליתית.
סרטוני וידאו לצפייה:


Sizzix Emboss & Transfer Set - מחיר 11.43 דולר
הסט מורכב משני פריטים המיועדים לתת לנייר שחתכתם טקסטורה והבלטה או לשימוש עם תבניות הבלטה 
(Embossing Folder).
צפו בסרטון כדי להבין את הצורך ודרך השימוש במוצרים אלה.


Sizzix Inksheets Starter Kit - מחיר 11.54 דולר
הסט מורכב מלוח המיועד לשימוש עם דפי דיו (Inksheets), כמה דפים וסט תבניות קטנות. למעשה באמצעות הלוח ודפי הדיו תוכלו להעביר את דוגמת התבנית בה תשתמשו לכרטיס ברכה או לכל דף יצירה אחר שלכם. דפי הדיו קיימים במבחר צבעים וניתן לרכוש אותם בנפרד.


Sizzix Die Brush with Magnetic Pickup Tool  - מחיר 11.43 דולר
הסט כולל 3 חלקים - מברשת, מגנט ומשטח ספוגי. את המגנט צריך לחבר לחלק התחתון של ידית המברשת בלחיצה חזקה (היעזרו במשטח קשה). לאחר החיבור תוכלו להעמיד את המברשת אבל בעיקר להשתמש במגנט לאיסוף חלקים קטנים של תבניות. המברשת נהדרת לניקוי תבניות עם חורים קטנטנים, וגם בנייר עצמו, המברשת תפריד את כל החיתוכים הקטנים והלא רצויים שנותרו.
צפו בסרטון היכרות עם המוצר - Sizzix Die Brush with Magnetic Tool



Sizzix Tim Holtz Alterations Die Pick - מחיר 3.84 דולר
בכלי הזה תשתמשו הרבה כדי לשחרר נייר מתוך תבניות החיתוך וניקוי השאריות הקטנות (בעיקר עם תבניות בעלות חלקים קטנים ורבים).
צפו בסרטון הדרכה והמחשה


Sizzix Tim Holtz - Embossing Diffuser הם לוחות אקריליק בצורות שונות המאפשרות לייצור משטחים חלקים בחלק מהנייר בו עושים הבלטה. בכל סט ישנם 3 צורות שונות: 
סט 1 - צורות מעוגלות - מחיר  10 דולר
סט 2 - צורות מרובעות - מחיר 10 דולר
סט 3 - לבבות - מחיר  8.64 דולר

סרטוני וידאו עם הסבר והדרכה לשימוש:




Sizzix - Alterations Collection - Dimensional Cutting Pad - מחיר 5.60 דולר
 Dimensional Cutting Pad מאפשר יצירת תלת-מימד עם תבניות החיתוך. למעשה זהו לוח אקריליק שבמרכזו יש שקע בו התבנית לא תחתוך את הנייר. עובד מצוין עם תבניות גדולות, פחות מוצלח עם תבניות קטנות (ראו תמונה).
כדאי לצפות במדריך השימוש - How to Use 6 x 6 Dimensional Cutting Pad by Sizzix


לתשומת לבכם, מחירי המוצרים המצוינים בסקירה, הם המחירים שאני שילמתי עבורם וייתכן שהם ישתנו (כמו גם, מלאי קיים/ חסר באתרים השונים). 
מקווה שתמצאו סקירה זו מועילה, ובקרוב - הצעות וטיפים קשורים לנושא.