ארט ג'ורנל - איך מתחילים?


Art Journal (ארט ג'ורנל) הוא יומן חזותי ומן הסתם כדאי לרכז את היצירות במחברת או פנקס בעל דפים עבים. אפשר לעבוד על דפים בודדים, ועדיין תוכלו לרכז את העבודות בקלסר. אני התחלתי עם מחברת סקיצות שהייתה לי בבית ולמרות שהדפים היו דקים למדתי להסתדר עם זה בעזרת ג'סו. כמובן שסוג העבודות הוא גם פונקציה בבחירת הדפים. אם עיקר היצירות שלכם יהיו מבוססים על כתיבה והדבקת תמונות, מחברת או פנקס עם דפים דקים יהיו מספקים בהחלט. אם תחליטו להשתמש בצבעי אקריליק וחומרים אחרים, לכו על דפים עבים יותר. לא חובה לרכוש מחברות או פנקסים, אפשר להשתמש בספר ישן שאתם כבר לא צריכים, אפשר לעבות דפים ע"י הדבקת שני דפים זה לזה (פחות אידיאלי לדעתי, אבל אפשרי)  ולמרוח עליהם ג'סו .




ביוטיוב תמצאו אין ספור דוגמאות, בתוכם גם סרטונים והדרכות של שלב אחר שלב מהם תוכלו ללמוד על מוצרים וכלים מתאימים לעבודה. תמונות של ארט ג'ורנל תוכלו למצוא גם בגוגל וב-Pinterest.

דוגמאות לארט ג'ורנל:



היופי בארט ג'ורנל שאפשר לעשות וליצור כל מה שרוצים וניתן להיעזר בחותמות, שבלונות, כל סוגי הצבעים והעטים, תמונות ואביזרים שונים להדבקה ועוד. את כל ההשראה והידע אספתי לעצמי באמצעות צפייה בסרטוני הוידאו מה שגרם לי לרכוש עוד ועוד מוצרים ולנסות אותם. תוך כדי התהליך גיליתי שבארצנו הקטנטונת די קשה למצוא את רוב המוצרים, והתחליפים די עלובים וגם יקרים. גם אם מצאתם חנויות שמייבאות מוצרים מחו"ל, המחירים יהיו יקרים יותר. זו הסיבה שכמעט כל המוצרים בהם אני משתמשת מגיעים אלי מחו"ל ברכישה אונליין.

דוגמאות לחנויות אונליין בארץ:
  • מסטיקים - בחנות אפשר למצוא מוצרים מחו"ל אך נראה שכבר אינה מתחדשת במוצרים.
  • Mimms (מימס) - החנות העשירה ביותר למוצרים הנחשקים מחו"ל.
  • קסם שימושי - חנות שאפשר למצוא בה חותמות בשפה העברית ומוצרים אחרים.
  • Touch of art - חנות קטנה עם מוצרים מחו"ל.
  • Artli - חנות עם מוצרים של יצרנים מחו"ל ומהארץ אך גולת הכותרת היא מבחר חותמות בעברית.
  • ארט דיפו - חנות אונליין שאני מאוד אוהבת. בד"כ רוכשת מהם צבעים, מדיומים וקנווסים לציור, אך ניתן למצוא שם מוצרים אחרים במחירים סבירים ובד"כ זול יותר מחנויות אחרות בארץ.



מניסיוני, קשה מאוד להתמקד בסוג מסוים של ארט ג'ורנל ועם הזמן, ההתקדמות והרצון ליצור דברים שונים מגיע באופן טבעי. כך מצאתי את עצמי מציירת תמונות על קנווסים והציורים שלי תלויים על קיר שלם בסלון וחלקם תלויים בביתם של בני משפחתי. היצירה היא סוג של אהבה והיא מאוד מספקת. המידע הפך להיות כל כך זמין "וזול" שכל אחד יכול לגלות שחבוי בו כישרון כלשהו והוא רק צריך ללמוד את הטכניקות ולפתח אותו. לי יש אהבה גדולה לכל נושא היצירה ומה שלא הצלחתי ללמוד מהרשת, למדתי באמצעות ספרים (באנגלית) שרכשתי באמזון (עליהם אכתוב בעתיד).

דוגמאות לארט ג'ורנל שלב אחר שלב:
לחיפוש סרטונים נוספים הקישו בשורת החיפוש Art journal tutorials.





עד כאן לפעם זו, מוזמנים להצטרף לדף האוהדים שלי בפייסבוק. נשיקות!